oktober 31, 2020

Goblinkontrakter

Alle Goblinkontrakter har en indbygget ulempe eller i nogle tilfælde vil en ulempe blive oplyst i samtale med spilmesterne, når goblinkontrakten bruges. Man kan købe goblinkontrakter enkeltvis, og de koster ét kontraktpoint som andre kontrakter. Man kan kun købe goblinkontrakter, der svarer til ens Wyrd (en Wyrd 2 karakter kan købe Spåkonens Galskab, men ikke Livets Byrde).

1: Skyttens Bytte
Cost: 1
Glamour Catch: Changelingen skal i en duel eller anden kamp, som er aftalt af begge sider på forhånd. Denne evne aktiveres før en kamp, og i den efterfølgende kamp vil skydevåbnet give 1 ekstra skade (oplyses den anden part), men når kampen er slut, vil skytten selv tage 1 skade for hvert andet antal skade påført. (Dem der vil have adgang til skydevåben (Nerf guns), vil få dette oplyst på forhånd)

2: Spåkonens Galskab
Cost: 1
Glamour Catch: At se ind i fremtiden eller fortiden for en Changelingen er forelsket i. Denne evne kan bruges 1 gang pr. spildag/nat og vil give Changelingen en oplysning om en karakters fortid eller mulige fremtid (planer).

2: Rimelig Adgang
Cost: 1
Glamour Catch: Evnen bruges til at åbne døren til en af Changelingens personlige fjender – en rival som begge parter anerkender rivaliseringen mellem. Changelingen låser døren foran sig op og kan gå ind. Ethvert alarmsystem er også blevet deaktiveret. Dog kan Changelingen ikke låse nogen døre, eller FÅ låst døre til sit hjem i 1 år og 1 dag.

2: Fattigmands Guld
Cost: 1
Glamour Catch: Changelingen bruger denne evne mod en, der har brudt sit løfte til Changelingen indenfor 24 timer Denne evne laver en illusion, hvor en genstand vil ligne noget på cirka samme størrelse og form (et blad til en 1000 kr. seddel, en krukke med sten til en krukke med guld, osv.)

3: Livets Byrde
Cost: 2
Glamour Catch: Målet blev skadet, da han forsøgte at forsvare Changelingen. Denne evne heler al skade fra målet (også alvorlig skade) men giver 1 alvorlig skade og 2 skade til Changelingen. Hvis der heles mere end 3 skade med denne evne, kan changelingen og målet ikke bevæge sig mere end 10 meter fra hinanden før næste solopgang eller solnedgang. Gør de det, vil Changelingen få 10 alvorlig skade, og målet vil få skaden tilbage, som blev helet. Denne evne kan også helbrede skade fra en død person, og hvis evnen bruges indenfor 2 minutter af dennes død, kan den genoplive vedkommende.

3: Forsinket
Skade Cost: 2
Glamour Catch: Changelingen bliver overfaldet og er selv ubevæbnet. Med denne evne bliver Changelingen immun til al skade, men kan dog ikke selv kan angribe. Hvis Changelingen selv angriber, stopper evnen omgående. ellers holder kontrakten i 5 minutter eller en kamp scene, hvad end der er kortest. Efter den tid er gået, tager changelingen halvdelen af al den skade, der blev givet, uanset hvad skaden var. Hvis denne mængde skade er nok til at dræbe changelingen efterfølgende, er denne død på stedet.

4: Påbegynd Jagten
Cost: 1 Glamour og 1 viljestyrkepoint
Catch: Changelingen er i Hækken. Hvis Changelingen kan se en indgang til Hækken, kan han påkalde The Wyld Hunt, en True Fae Jæger, som vil opfange evnen som et nødråb fra en meget magtfuld True Fae. The Wyld Hunt vil tage enhver Changeling, han finder ved indgangen med til dennes Keeper, men han vil uden tvivl være interesseret i at finde ud af, hvem der kaldte på ham. Kasteren har typisk 10-30 minutter til at slippe væk, før han dukker op. Typisk.

5: Foret Vild og Funden
Cost: 2 Glamour og 1 viljestyrkepoint
Catch: Changelingen bruger evnen til at slippe væk fra en velkendt fjende, som har været efter changelingen personligt i mindst 1 år og 1 dag Changelingen bruger evnen og kan forlade stedet. Ingen ønsker changelingen noget ondt i den næste time, og denne er derfor sikker. Men når evnen bliver kastet, får changelingens Keeper pludselig viden om, hvor changelingen befinder sig.